Зарубіжна література 7 клас

                                                          07.04.2023.

Урок №50 Тема: ПЧ № 4  Курт  Воннегут «Брехня»   





д/з Прочитати твір. 

                                                                                                                                                                                                                                  06.04.2023.

Урок №49 Тема: РМ (п) Есе про важливість емпатії (співпереживання) за змістом   новели О. Генрі «Останній листок»



д/з Написати Есе по темі.

                                                                24.03.2023.

Урок №48 Тема: О. Генрі. Новела «Останній листок» . Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Порівняння образів героїв новел О. Генрі.                                    







                                                            23.03.2023.

Урок № 47 Тема: О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі).   Особливості художньої мови новели, розповідач.



                                                                        17.03.2023.

Урок №46 Тема: Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі художні деталі.




д/з Охарактеризувати образи героїв, відшукати біблійні мотиви в творі.

                                                              16.03.2023.

Урок №45 Тема: Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О. Генрі (1862-1910). -  майстер новели. «Дари волхвів».  




д/з Прочитати новелу "Дари волфів".

                                                             10.03.2023.

Урок №44 Тема:  РМ (у) Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Великобританія).     



д/з виконати тести.

                                                       09.03.2023.

Урок № 43  Тема: Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.




д/з Прочитати оповідання "Спілка рудих".

                                                               03.03.2023.

Урок №42 Тема: А.К. Дойл «Спілка рудих» Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».  


д/з Дочитати "Спілка Рудих".





                                                                  02.03.2023.

Урок №41 Тема: А.К.Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». 



д/з Читати оповідвння "Спілка рудих".

                                                        24.02.2023.

Урок №40 Тема: 

Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

     





д/з Читати твір "Пістрява стрічка".

                                                           23.02.2023.

Урок №39 Тема: Е. А. По «Золотий жук».. Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).




д/з Охарактеризувати образи Леграна, Джупітера та Оповідвча

                                                                       17.02.2023.

Урок № 38 Тема: Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Е.По.                                         





д/з Читати повість "Золотий жук".

                                                               16.02.2023.

Урок №37 Тема: Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

Е.А. По (1809-1849) – засновник    жанру детективу у світовій літературі.






д/з Опрцювати матеріал підручника, називати характерні ознаки жанру та види літературних детективів.

                                                                   10.02.2023.

Урок №36 Тема: Контрольна робота № 4 з теми «Дружба і кохання». Твір за вивченими текстами (теми на вибір)


д/з виконати контрольну роботу.

                                                                   08.02.2023.

Урок №35 Тема: ПЧ № 3  Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності.



   


д/з 

                                                              03.02.2023.

Урок №34 Тема:  Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах.



д\з Охарактеризувати образи хлобчика та дівчинки.

                                                            26.01.2023.                                                         

Урок №33 Тема: Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого.




д/з Ознайомитися з біографією У. Старка, читати твір "Маленька книжка про любов".


                                                                       19.01.2023.

Урок №32 Тема: Адам Міцкевич (1798-1855) «Непевність». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.





д/з Опрацювати біографію Адама М., виразно читати вірш «Непевність».



                                                              13.01.2023.

Урок №31 Тема: Р. Бернс (1759– 1796) «Моя любов…», Г. Гейне (1797–1856) «Коли настав чудовий май…».








д/з «До того, як любов у світ прийшла…», «Моя любов…», «Коли настав чудовий май…».

                                                                    12.01.2023.

Урок №30 Тема: Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.

П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…»



д


д/з Ознойомітіся з біографіею виразно читати вірш.

                                                                     23.12.2022.

Урок № 29 Тема: Контрольна робота № 3  з теми «Духовне випробування людини» (тести, відповіді на запитання)


д/з Виконати контрольні тести.






                                                                22.12.2022.

Урок № 28 Тема: Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). Вивчити напамять


 



д/з Ознайомитися з біографією автора. Витаразно читати на аналізувати вірш "Якщо".

                                                                16.12.2022.

Урок № 27 Тема: Утвердження сімейних цінностей в оповіданні  Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання.




д/з 

                                                                         


                                                        09.12.2022.

Урок № 26 Тема: Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання неюжиттєвих випробувань, здатність до порозуміння.  




д/з Дочитати твір, виконати тести на знання змісту твору.

                                                              07.12.2022.

Урок № 25 Тема: Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками і дітьми.   



д/з Читати твір «Останній дюйм». 

                                                                  02.12.2022.

Урок № 24 Тема:  Контрольна робота № 2  з теми «Історичне минуле в літературі». Твір-роздум за вивченими текстами

д/з Написати контрольний твір за темою, надіслати в особисті повідомлення.

                                                            01.12.2022.

Урок № 23 Тема: ПЧ № 1  Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви.




д/з Прочитати твір "Діти Ноя".

                                                                             25.11.2022.

Урок № 22 Тема: Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.


д\з Дати розгорнуту відповідь на запитання "Чому хлопчик потрапив в неволю".

                                                                24.11.2022.

Урок № 21 Тема: Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.


д/з Охарактеризувати образи дітей та їхні відносини між собою.

                                                                  18.11.2022

Урок № 20 Тема: Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.



                                                                   

д/з Ознайомитися з с тестом повісті та з автором Джон Бойн


                                                            17.11. 2022.

Урок № 19 Тема: А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.






д/з Виразно читати поєзії  А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). 



                                                                   11.11.2022.

Урок №18 Тема: Друга світова війна у європейській поезії.

К.І. Галчинський «Лист з полону», Пісня про солдатів  Вестерплятте». 



д/з Читати біографію Галчинського, виразно читати його твори.


                                                                       04.11.2022.

Урок № 16 Тема: РМ (у)  Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір.



д/з Створити репортаж про рицарський турнір.


                                                             03.11.2022.

Урок № 15 Тема:  Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі.

 д/з Дочитати роман "Айвенго".







                                                                       21.10.2022.                                                                  

Урок № 15 Тема: Зіткнення справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.




д/з З образів ліцарів вибрати образи негативних лицарів.








                                                                  20.10.2022                                                           

Урок № 14 Тема: Історичний колорит твору і засоби його створення. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. 



д/з Читати «Айвенго». В. Скотт.














                                                               13.10.2022.

Урок № 13 Тема: Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».





д/з Ознайомитися з біографіею письменника, зробити конспект з відео, читати твір «Айвенго».










                                                         12.10.2022.    

Урок №12 Тема:  Контрольна робота № 1 на тему  «Вступ. Жанр балади у європейських літературах» (тести, відповіді на запитання).

д\з  Виконати контрольні  тести                                                                   




















                                                                      07.10.2022                                                           

Урок № 11 Тема:  Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.







д/з Повторити розділ "Балада як жанр літератури".






                                                                     05.10.2022  

Урок № 10   Тема: Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство).   








д/з Ознайомитися з біографією Стівенсона, прочитати баду  "вересовий трунок"  та виконати тести.                                                    













                                                                  30.09.2022.  

Урок № 9 Тема: Символічні образи, елементи фольклору в балад А. Міцкевича «Світязь».                                                              



д/з виконати тестові завдання.












                                                      28.09.2023.    

Урок № 8 Тема:  Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича.







  д/з Прочитати баладу "Світязь", виконати тести.                                                         

https://naurok.com.ua/test/poedinok-robina-guda-z-gaem-gizbornom-1665538.html













                                                                    23.09.2022.     

Урок № 7 Тема: Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.



д/з Прочитати баладу "Рукавичка" Шилера, зробити конспект з відео. 








                                                                                   21.09.2022.    

Урок № 6 Тема: «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї  свободи і служіння народові в баладах про Робіна Гуда.





д/з Виділіть риси характеру Робіна Гуда, як позитивні так і негативні.











                                                               16.09.2022.   

Урок № 5  Тема: Балади про Робіна Гуда.




д\з Прочитати баладу з підручника, скласти план характеристики Робіна Гуда.                                                           














                                                                     14.09.2022.  

Урок № 4 Тема: Англійська народна балада "Король Лір і його доньки" .                                                  



д/з  Прочитати баладу, дати відповіді на запитання після твору.












                                                                       09.09.2022.   

Урок №3 Тема: Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.                                                           


д/з Опрацювати матеріал підручника, вивчити визначення балади.







                                                     07.09.2022.

Урок №2 Тема: Вступ. Переклад і переспів.



д/з Опрацювати матеріал підручника, зробити короткий конспект.

                                                               












                                                                  23.04.2021

Урок №60 Тема: Діана Він Джонн "Мандрівний замок хаула" поеднаня елементів казки і детективу у творі.

д/з Зробіть табличку і порівняйте в ній елементи казки і детективу у творі.











                                                        20.04.2021

Урок №59 Тема: "Сучасна література. Я і світ.  Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула".

д/з Прочитати твір "Мандрівний замок хаула".  


                                                                   






                                                                                 16.04.2021                                                                   

Урок №58 Тема:  Контрольна робота за темою "Світова новела". 

д/з Прочитати біографію Діани Вінн Джонс.


                                                                            Виконайте тести

Завдання 1 – 6 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит.
1.      Талановитими авторами новел НЕ були
А) Е.Гофман; б) К.Дойл; в) В Стефаник; г) А.Чехов
2. Який різновид новел порушує важливі питання сенсу буття людини?
А) гумористична; б) філософська; в) психологічна; г) фантастична
3. У новелі «Дари волхвів» Різдво є символом
А) любові; б) надії; в) безкорисливості; г) духовності
4. У творі Г.Уеллса «Чарівна крамниця» Джип сприйняв відвідування крамниці як
А) покарання батька; б) здійснення своїх мрій; в) прикрий випадок; г) звичайний епізод
5. Образ Будди у творі Р.Акутагави» Павутинка» уособлює
А) справедливість; б) терпеливість; в) покарання; г) любов
6. У 1935 році Кікуті Кан заснував премію імені
А) Г.Уеллса; б) О.генрі; в) Р.Акутагави; г) І.Такубоку

  Завдання 7- 9 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.
7. Встановіть сюжетну послідовність реплік в оповіданні Г.Уеллса «Чарівна крамниця».
   А «Тату, а мені ця крамниця подобається!»
   Б «Я хотів би купити своєму хлопчикові кілька простеньких іграшок»
   В «Якби вони не марширували, я б їх і не любив!»
   Г «А знаєш, ти славний хлопчик!»
8. Установіть відповідність між назвою твору і уривком.
   1 «Дари волхвів»               А «Небезпека минула. Ви перемогли»
   2 «Останній листок»         Б «У раю бралося до полудня»
   3 «Чарівна крамниця»       В «Ніхто не знає, сер, що ховається в людини за її
                                                      добропристойною подобою»
   4 «Павутинка»                   Г «Бідолаха, у двадцять два роки він мав годувати сім’ю!»
                                                Д « З тяжким серцем супроводив я свого приятеля»
9.  Установіть відповідність між персонажем і художньою деталлю
   1 Джип                                А один долар і 87 центів
   2 Сью                                   Б золотий годинник
   3 Берман                              В чисте полотно
   4 Делла                                Г штат Каліфорнія
                                                Д скляні кульки
                                                          
Завдання 10 - 12   відкритої форми.
10. Доведіть, що «Павутинка» Р.Акутагави – новела.
11. Які проблеми порушує Г.Уеллс у новелі «Чарівна крамниця»? Що взяли б ви з собою з чарівної крамниці? Поясніть, чому?
12. Твір (обсяг – до сторінки) за вивченими новелами на одну з тем.
       На які дива здатна любов?
       Як зберегти світло Різдва у своїй душі?
       Коли й кому потрібна павутинка?

       В чому сила і краса лотоса?











                                                                                      13.04.2021                                                                             

 Урок№57Тема:Рюноске Акутагава "Павутинка"  філосовський зміст твору. Підтекст. 

       д/з  Перечітати новелу "Павутинка", дати відповіді на запитання після твору.









                                                                             09.04.2021 

Урок №56  Тема: Майстер японьської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну сраведливість у новлі "Павутинка". 

д/з Прочитати новелу "Павутинка", повторити біографію Р. Акутагава.                                                                  









                                                                               06.09.2021                                                                    

Урок№55 Тема: Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця" особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елемантів фантастики.

д\з Виначіти роль елементів фантастики в оповіданні "Чарівна крамниця"








 


                                                                      02.04.2021. 

Урок №54 Тема: Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця".

д/з прочітати новелу "Чарівна крамниця" Повторити біографію Уеллса.                                                                        

                                                                                         

                                                                      30.03.2021 

       Урок №53 Тема: Новела"Останній листок"  - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради близького.                                                                       

                     д/з Прочитати новелу "Останній листок".

                                                                               

                                                                          


                                                                                         19.03.2021 

Урок №52 Тема: "Світова новела О. Генрі- майстер новели. Моральні цінності в новелі "Дари волхвів" біблійні мотиви у творі, художні деталі."                                                                                   

                     д/з Повторити біографію О.Генрі. Прочитати новелу "Останній листок".






                                                                               16.03.2021

Урок №51 Тема: "Літературний детектив. Виконання тематичної контрольної роботи за темою. Тестування" 

д/з Ознайомитися з біографією О. Генрі, прочитати новелу дари "Волхвів".

                                                                             Тестові завдання 

Запитання 1

Детектив – це:

варіанти відповідей
 

твір мистецтва, що зображує події, явища, людей, їх почуття в образній формі.

 
 

великий за обсягом, переважно прозовий твір, з характерними мотивами викрадення і переслідування, загадковості, таємничості, насичений незвичайними подіями й несподіваними пригодами, сюжет якого розгортається у зв’язку з долею героїв. 

 
 

різновид пригодницької літератури, передовсім прозові твори, у яких розкривається певна таємниця, пов’язана зі злочином. 

 
 

епічний прозовий твір, що характеризується однолінійним сюжетом і в якому змальовано картину життя ряду персонажів протягом певного часу.

Запитання 2

Вкажіть, які ознаки не відносяться до детективу:

варіанти відповідей
 

наявність злочину й загадки, пов’язаної з ним;

 
 

зображення подій певного історичного періоду;

 
 

злочин повинен бути розкритий не за допомогою збігів, випадковостей чи фантастичних подій, а виключно логічним методом; 

 
 

образ сищика – того, хто розгадує таємницю, який має бути найрозумнішим серед персонажів і не може бути злочинцем;

 
 

у слідця може бути щиросердний друг, який спостерігає за розгадуванням таємниці;

 
 

мінімум описів і відсутність розлогих характеристик;

 
 

читач має рівні с персонажем можливості для розкриття загадки, він неначе включений у процес розумової дії, пов’язаної з розслідуванням;

 
 

герої – історичні та вигадані особи.

Запитання 3

Задля створення ефекту достовірності оповіді «Золотий жук» Е. ПО: 

варіанти відповідей
 

в художній формі відтворює події та осіб певного історичного періоду.

 
 

використовує історичну особу із давнього гугенотського роду.

 
 

вигадує острів, на якому жив головний герой.

 
 

використовує реальні географічні назви.

Запитання 4

Укажіть, що використав Легран , щоб намалювати жука (Е. По «Золотий жук»):

варіанти відповідей
 

папірус

 
 

папір

 
 

пергамент

 
 

кору

Запитання 5

Тема твору Е. ПО «Золотий жук»:

варіанти відповідей
 

розгадування таємниці захованого скарбу Леграном

 
 

розслідування злочинних дій Леграна та його слуги Джупітера


 
 

Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення

Запитання 6

Ідея твору Е. По «Золотий жук»:

варіанти відповідей
 

засудження легковірності і недалекоглядності оповідача

 
 

утвердження не сили золота, а сили людської думки, багатства уяви та розуму особистості, завдяки яким Легран і знайшов скарби.

 
 

кожен злочин карається, а жадібність до добра не доводить.

Запитання 7

Артур Конан Дойл отримав диплом:

варіанти відповідей
 

художника

 
 

архітектора

 
 

вчителя

 
 

лікаря 

Запитання 8

Укажіть героїв твору А. Конан Дойла «Пістрява стрічка»:

варіанти відповідей
 

Вінсент Сполдінг, доктора Вотсон

 
 

Шерлок Холмс, Джабез Вілсон

 
 

Хелін Стоунер, Грімсбі Ройлот

 
 

Джулія, доктора Вотсон

Запитання 9

Шерлок Холмс брався за кримінальні справи, щоб:

варіанти відповідей
 

заробити грошей

 
 

допомогти тим, хто страждає від зла

 
 

довести усім, що дедуктивний метод найкращий для розкриття злочину.

Запитання 10

«Дедуктивний метод» Шерлока Холмса полягає :

варіанти відповідей
 

в ретельному збиранні фактів та їх аналізі

 
 

уважному вивчені психології і мотивів людських учинків

 
 

в організації і плануванні розслідування

 
 

організаційній діяльності, спрямованій на забезпечення планомірного розслідування окремих видів злочинів на підставі нормативних приписів, рекомендацій з наукової організації праці

Запитання 11

Розповідь в творі Артура Конан Дойла «Пістрява стрічка» ведеться від імені:

варіанти відповідей
 

автора

 
 

доктора Ватсона

 
 

Шерлока Холмса

 
 

постраждалого

Запитання 12

Знайдіть зайве:

варіанти відповідей
 

«Золотий жук»: Грімсбі Ройлотт, Вільям Легран, доктор Ватсон

 
 

«Пістрява стрічка»: Хелін Стоунер, Грімсбі Ройлотт, доктор Ватсон

 
 

«Спілка рудих»: Шерлок Холмс,  Містер Джейбез Вілсон, Вінсент Сполдінг.