Урок № 29 Тема: Особливості драматичного конфлікту та розвиток
сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.
д\з
24.04.2023.
Урок № 28 Тема: Генрік Ібсен «Ляльковий дім», Бернард Шоу «Пігмаліон»
(1-2 твори за вибором учителя).
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім».
Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий
дім» як соціально-психологічна драма.
(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної
літератури кінця XIX–початку XX ст.
22.03.2023.
Урок № 27 Тема: 5. Нові тенденції у драматургії кінця
XIX–початку XX ст.
(7 годин)
«Стара» і «нова
драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
(ТЛ) «Нова драма», ібсенізм.
(ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової
драми», образів персонажів.
Поняття про реалізм та
історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму
(зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття
впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя
суспільства, психологізм та ін.).
д/з Опрацювати матеріал по темі "Реалізм" ст. 147-150.
Урок №28 Тема:Особливості побудови сюжету і композиції.
д/з Визначити особливості сюжету і композиції, назвати головних героїв.
09.12.2022.
Урок №27 Тема:Провідні теми й проблеми роману «Собор Паризької Богоматері».
д/з Працювати над текстом твору.
07.12.2022.
Урок №26 Тема: НОВІ ОБРІЇ
ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ. Віктор Гюго (1802 –
1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське
переосмислення.
д/з Ознайомитися з біографією Віктора Гюго.
02.12.2022.
Урок № 25 Тема:Контрольна робота № 2: твір
( за поемою Байрона «Мазепа»)
д/з Написати контрольний тві за темою, надіслати мені в особисті повідомлення.
30.11.2022.
Урок № 24 Тема:РМ №1 (у). Зображення
образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно.
д/з Охарактеризувати образ Мазепи письмово та надіслати.
5.11.2022.
Урок № 23 Тема: Специфіка
зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб
увиразнення образу, динаміка образу та ін.).
23.11.2022.
Урок №22 Тема:«Мазепа». Українська тема в
поема «Мазепа».
д/з Прочитати поему "Мазепа"
18.11.2022.
Урок № 21 Тема: «Мій дух як ніч…». Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж.
Байрона.
д/з Виразно читати вірш «Мій дух як ніч…».
16.11.2022
Урок № 20 Тема:«Хотів би жити знов у
горах…» Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета.
Виразно читати вірш «Хотів би жити знов у горах…»
11.11.2022.
Урок № 19 Тема: Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити
знов у горах…», «Мій дух як ніч…».
Вплив творчості Дж.
Байрона на розвиток романтизму в Європі.
д/з Ознайомитися з біографіею, читати і характеризувати лірику Дж. Байгона.
09.11.2022.
Урок № 18 Тема: Виразне читання напам’ять
вірша «Не знаю, що стало зо мною…».
д/з Підготувати виразне читання віршів Генріха Гейне
04.11.2022.
Урок № 17 Тема:Утілення високого почуття кохання у віршах
митця. Особливості поетичної мови творів.«Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…».
д/з Проаналізувати вірші, та вивчіти на память вірш за вибором.
02.11.2022.
Урок № 16 Тема: «Книга пісень»: особливості композиції збірки,
образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові
ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця.
Особливості поетичної мови творів.
д/з Охарактеризувати образ ліричного героя.
21.10.2022.
Урок № 15 Тема: Романтизм у різних
країнах.
Віртуальна екскурсія.
Музеї Гейне та Байрона.
д/з Повтори біографію Генріха Гейне та читати "Книга Пісень".
21.10.2022.
Урок №14 Тема: 3. Романтизм (18 годин)
Історичні, естетичні,
філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в
літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.
д\з Опрацювати підручник ст.47-51.
14.10.2022. Урок № 13 Тема: Контрольна
робота №1 з теми «Просвітництво».
д/з Виконати контрольну роботу.
12.10.2022. Урок №12 Тема: Виразне
читання напам’ятьоди «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.
д/з Повторити тему "Просвітництво" та підготуватися до контрольної роботи.
07.10.2022.
Урок № 11 Тема:ПЧ № 1.Шиллер Ф. «Івікові журавлі»
д/з Прочитати «Івікові журавлі» та охарактеризувати його.
05.10.2022.
Урок № 10 Тема: Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера.
д/з Охарактеризувати «До радості». Вивчіти на память.
30.09.2022.
Урок № 9 Тема: Волелюбні мотиви та протистояння образів
персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.
д/з Прочитати поему "Прометей", дати відповіді на запитання, виконати тести.
Роль Й. В. Ґете в
історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний
зміст образів вірша «Вільшаний король».
д/з Провторити біографію Йоганн Вольфганг Ґете, виразно читати поєзії.
21.09.2022.
Урок № 7 Тема:Жанрова своєрідність роману (поєднання
реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор,
іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
д/з Назвати фантастичні єпізоди в романі. Повторити засоби комічного.
15.09.2022.
Урок № 6 Тема: Джонатан Свіфт "Мандри гулівера" образ гулівера як втілення концепції нової людини.
д\з Продовжити читання роману. Охарактеризувати образ гулівера.
14.09.2022.
Урок № 5 Тема: Просвітництво. Джонатап Свіфт "Мандри гулівер". Історія створення твору.
д/з Читати роман "Мандри гулівера".
09.09.2022.
Урок №4 Тема: Просвітництво. Історичні умови та провідні ідеї просвітництва.
д/з Прочитати матеріал підручника 6-10 ст.
07.09.2022.
Урок №3 Тема: Вступ. Літературні жанри та стилі, перехідні.
д/з Опрацуювати матеріал підручника ст. 3-5, зробити конспект.
20.05.2022.
Урок №64 Тема : Узагальнення і систематизація вивченого за І семестир.
д/з Виконати тести за посиланням.
18.05.2022.
Урок №65 Тема: Прошу вас повторити розділ "Реалізм".
д/з Виконати тести за розділом.
13.05.2022.
Урок №64 Тема: Шановні учні у нас почалося повторення, прошу вас повторити розділ "Поросвітництво і романтизм".
д/з Виконати тести за розділом.
11.05.2022.
Урок №63 Тема: Контрольна робота №6 за темою "Література XX-XXI ст. Життя, історія, культура".
д/з Виконати тестові завдання.
06.05.2022.
Урок № 62 Тема: Гарпер Лі. "Убити пересмішника".
д/з Опрацювати біографію Гарпер Лі. Читати твір "Убити пересмішника".
04.05.2022.
Урок №61 Тема: Натовп і влада в романі- антиутопії "451 градус за Фаренгейтом".
д/з Виконати тести на знання змісту твору.
29.04.2022.
Урок №60 Тема: Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору - книги ( читання) , пожежі, тотального контролю, інакомишлення тощо.
д/з Читати роман.
27.04.2022.
Урок №59 Тема: Рей Дуглас Бредбері. "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства в романі - антиутопії "451 градус за Фаренгейтом".
д/з Повторити відомості про автора, читати роман.
22.04.2022.
Урок №58 Тема: Шолома Алейхема "Тевє-молочар". Сучасні інтерпретації твору в театрі, кідо та інших видах мистецтва.
д/з Переглянуте в интернеті постановку в театрі твору "Тевє-молочар".
20.04.2022.
Урок №57 Тема: Філософські проблеми твори Шолома Алейхема "Тевє-молочар". Образна система твору. Народний гумор.
д/з Дочитати твір "Тевє-молочар".
15.04.2022.
Урок №56 Тема: Знайомство з творчістю Шолом-Алейхема.
д/з Опрацювати біографію Шолом-Алейхема.
12.04.2022.
Урок №55 Тематична контрольна робота №5. Контрольний твір за темою "Нові тенденції у драматургії кінця XIX - початку XX століття".
Пропоную такі теми для контрольного твору:
1) Особливості нової драми.
2) Образ Нори у драмі Г.Ібсена "Ляльковий дім".
3) Своєрідність назви твору Г. Ібсена "Ляльковий дім".
4) Роль сімейних цінностей для головних героїв драми Г. Ібсен "Ляльковий дім".
5) Специфіка втілення античного міфу в п'єсі Б.Шоу "Пігмаліон".
6) Денаміка змін в житті Елайзи Дулітил.
7) Вільна тема! Підберіть самостійно тему для контрольного твору за вивченим матеріалом "Нові тенденції у драматургії кінця XIX - початку XX століття ".
08.04.2022.
Урок №54 Тема: Розвиток мовлення , письмово. Написати твір-есе на тему:"Динаміка розвитку Елайзи Дулітл"
д/з Закінчити роботу над есе.
06.04.2022.
Урок №53 Тема: Б. Шоу. "Пігмаліон". Ідеї "одухотворення" людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.
д/з Систематизувати відомості з твору до образу Елайзи Дулітл.
д/з Охарактеризувати образ Елайзи Дулітл, завдання виконати письмово надіслати.
30.03.2022.
Урок №51 Тема: Бернард Шоу. "Пігмаліон" . Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в пєсі "Пігмаліон".
д/з Ознайометися з біографіею Б.Шоу, почитати твір "Пігмаліон".
25.03.2022
Урок №50 Тема: Генрік Ібсен "Ляльковий дім": Образна система твору.
д/з Письмово охарактеризувати персонаж твору за власним вибором.
18.03.2022.
Урок №49 Тема: Генрік Ібсен "Ляльковий дім". Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. "Ляльковий дім" як соціально-психологічна драма.
д/з Ознайомитися з біографіею Ібсена, порочитати "Ляльковий дім".
16.03.2022
Урок №48 Тема: "Стараа" і "нова драма ". Зміни в драматургії кінця XIX початку XX ст.
д/з Опрацювати матеріал підручника. Зробити конспект потемі. Давати вітвовіді назапитання.
25.02.2022
Урок №47 Тема: М. Гоголь. Повість "Шинень". Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема "Маленької людини".
д/з Написати міні-твір на тему " "Маленька людина" в повісті Гоголя "Шинень" ". Повторити розділ "Реалізм".
23.04.2021
Урок №60 Тема: Рей Дуглас Бредете"451 градус за Фаренгейтом". Натовп і влада. Вашке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.
д/з Охарактеризувати особистість опираючись на зміст роману.
21.04.2021
Урок №59 Тема: Рей Дуглас Бредбері"451 градус за Фаренгейтом".Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору- книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення.
д/з Визначити провідні мотиви твору.
16.04.2021
Урок №58 Тема: Література XX-XIX стРей Дуглас Бредбері "451 градус за Фаренгейтом".Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії.
д/з прочитати роман "451 градус за Фаренгейтом".
14.04.2021
Урок №57 Тема: Нові тенденції у драматургії кінця XIX- початку XXст.
Контрольна робота №5
Виконайте завдання
ЗАПИТАННЯ №1
Виберіть всі особливості “нової” драми.
ЗАПИТАННЯ №2
Генрік Ібсен став керівником Норвезького театру, тому що ...
ЗАПИТАННЯ №3
До якого з етапів творчого шляху Г. Ібсена належить п’єса “Ляльковий дім”?
ЗАПИТАННЯ №4
Цикл драматичних творів Бернарда Шоу носить назву ...
ЗАПИТАННЯ №5
Який злочин проти закону вчинила Нора (із п’єси “Ляльковий дім”)?
ЗАПИТАННЯ №6
Чим закінчується п’єса Бернарда Шоу “Пігмаліон”?
ЗАПИТАННЯ №7
Визначити послідовність подій, пов’язаних із життям і творчістю Генріка Ібсена
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
А
Публікація драми “Катіліна не принесла успіху
Б
Оселяється в Грімстаді
В
Подорож до Данії і Німеччини
Г
Приймає запрошення стати керівником Норвезького театру в Бергені
Д
Залишає Норвегію і живе у добровільному вигнанні.
ЗАПИТАННЯ №8
Впізнай героя з п’єси “Пігмаліон” за описом
1
“Молодик двадцяти літ у вечірньому костюмі, штани у нього мокрі вище кісточок”
2
“Незважаючи на зрілі літа й зріст дорослої людини, він насправді вельми схожий на нестриману дитину”
3
“У нього примітні й досить цікаві риси обличчя, яке ніби промовляє, що його власник однаково вільний як від страху, так і від сумління”
4
“Вишукано вбрана, справля, увійшовши до кімнати, враження такої непересічної шляхетності та вроди, що всі присутні мимоволі встали”
5
“Кладе кілька карток і камертон, якими щойно користувався”
6
“Вже переступила межу шістдесяти літ і давно не клопочеться тим, що одягати всупереч моді”
А
Гіггінс
Б
Елайза
В
Пікерінг
Г
Фредді
Д
Місіс Гіггінс
Е
Альфред Дулітл
ЗАПИТАННЯ №9
Запишіть одним словом поняття за даним визначенням:
Суперечність, що досягається в результаті формально правильного міркування, ...
ЗАПИТАННЯ №10
Встановіть відповідність між символом та його значенням (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дім”)
1
“ляльковий дім”
2
мигдалеве печиво
3
Різдво
4
“диво”
5
Крогстад
6
візитна карточка доктора Ранка
А
втрата християнських цінностей
Б
прощання навіки
В
відчуження в родині
Г
неприємності
Д
родинний затишок
Е
уява
ЗАПИТАННЯ №11
Установіть послідовність подій у драмі Г. Ібсена "Ляльковий дім"
Приїзд фру Лінне.
Репетиція тарантели.
Нора розповідає свою таємницю фру Лінне.
Освідчення лікаря Ранка у коханні до Нори.
Шантаж Крогстада.
Хельмер звинувачує Нору у лицемірстві і злочині.
ЗАПИТАННЯ №12
Встановити відповідність між елементами композиції та драмою "Пігмаліон".
1
Експозиція
2
Зав'язка
3
Розвиток дії
4
Кульмінація
5
Розв'язка
А
Парі Хіггінса й Пікерінга щодо створення герцогині з квітникарки.
Б
Навчання дівчини, експеримент із гостями.
В
Випадкова зустріч двох героїв твору.
Г
"Герцогиня бунтує проти професора"
Д
Розмова після світського тріумфу Елізи.
09.04.2021.
Урок №56 Тема: Позакласне читання Т. Манн "Маріо і чарівник".
д/з Ознайометися із біографіею Рея Бредбері.
07.04.2021
Урок№55 Тема: "Порівння особливостей "Старої" та "Нової драмі".
д/з Зясувати особливості "Старої" та "Нової драми", порівняти їх.
1. У чому полягає суттєва різниця між «старою драмою» та «новою драмою»?
2. Назвіть ознаки осучаснення драми на межі століть.
3. Хто були найвідоміші драматурги цього часу?
4. Яким був герой «нової драми»?
5. Які нові проблеми почали порушувати в новочасних творах?
6. Чому драматурги вдавалися до відкритих фіналів?
02.04.2021
Урок №54 Тема: Ідеї "Одухотворення людин й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови."
д/з написати твір-роздум на тему "Роль метецтва в житті людини".